Η χρήση κινητού τηλεφώνου με ελεύθερα χέρια κατά την οδήγηση
προκαλεί αύξηση του θυμού και μειώνει τη μνήμη του οδηγού για το τι έχει δει στο δρόμο.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ - ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ... Η ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΤΟ ΠΑΝ
Πριν ξεκινήσετε την οδήγηση, βάλτε το κινητό σε σίγαση και μέσα σε κάποια τσάντα ή τσέπη, ώστε να μην μπαίνετε στον πειρασμό να απαντήσετε.
- Ελέγξτε της κλήσεις που είχατε και τα μηνύματά σας, όταν πλέον έχετε φτάσει στον προορισμό σας.
- Πείτε στους φίλους και τους συγγενείς σας ότι δε θα απαντάτε στο κινητό όση ώρα οδηγείτε.
- Μην τηλεφωνείτε και μη μιλάτε στους φίλους σας, όταν ξέρετε ότι οδηγούν. Πάντα ρωτάτε προηγουμένως αν οδηγούν, ώστε να διακόψετε τη συνομιλία.
- Σε περίπτωση που είναι απόλυτη ανάγκη να μιλήσετε, ακινητοποιήστε το όχημά της σε κάποιο ασφαλές σημείο και μιλήστε.
- Μη γράφετε/ διαβάζετε μηνύματα ή παίζετε παιχνίδια στο κινητό ενώ οδηγείτε. Έχει αποδειχθεί ότι είναι ακόμη πιο επικίνδυνο από το να μιλάτε.
Ερευνητές του Transport Research Laboratory του Ηνωμένου Βασιλείου, χρησιμοποιώντας ειδικό εξομοιωτή οδήγησης, εξέτασαν την επίδραση του κινητού τηλεφώνου στις αντιδράσεις των οδηγών.
Τα αποτελέσματα της έρευνας ήταν χαρακτηριστικά:
- Ο χρόνος αντίδρασης των οδηγών ήταν 50% μεγαλύτερος όταν μιλούσαν στο κινητό σε σύγκριση με εκείνους που οδηγούσαν κανονικά.
- Οι οδηγοί που κρατούσαν στο χέρι το κινητό τηλέφωνο είχαν χρόνο αντίδρασης κατά 30% μεγαλύτερο σε σύγκριση με αυτούς που είχαν επίπεδα αλκοόλης στο αίμα λίγο ψηλότερα από το επιτρεπτό όριο.
- Οι οδηγοί που μιλούν σε κινητό που το κρατούν στο χέρι χρειάζονται μισό δευτερόλεπτο περισσότερο να αντιδράσουν σε κάτι ξαφνικό στο δρόμο σε σύγκριση με αυτούς που οδηγούν χωρίς κινητό. Μισό δευτερόλεπτο περισσότερο σημαίνει 14 μέτρα περισσότερα για να σταματήσει το αυτοκίνητο, όταν κινείται με 110 χιλιόμετρα την ώρα.
- Ο κίνδυνος να τρακάρουν μιλώντας στο κινητό ήταν τέσσερις φορές μεγαλύτερος του φυσιολογικού, ασχέτως αν χρησιμοποιούσαν Hands Free ή όχι. Αυτό συμβαίνει γιατί ο εγκέφαλος του ατόμου που μιλά στο κινητό επεξεργάζεται πολύ πιο αργά της οπτικές πληροφορίες που λαμβάνει. Κάτι πολύ ενδιαφέρον που διαπίστωσαν οι ερευνητές ήταν ότι, όταν ο οδηγός συνομιλεί με έναν συνεπιβάτη ή όταν ακούει μουσική από το ραδιόφωνο ή άλλη συσκευή, η ποιότητα οδήγησής του δεν επηρεάζεται.
Η οδήγηση είναι μια σύνθετη δραστηριότητα. Για κάθε ένα 1,6 χιλιόμετρα, ο οδηγός πρέπει να παίρνει 20 αποφάσεις, ενώ διαθέτει λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο για να αποφύγει μια σύγκρουση. Με βάση αυτά τα δεδομένα, οποιαδήποτε καθυστέρηση στην επεξεργασία των οπτικών πληροφοριών που συλλέγονται από τον εγκέφαλο, μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες.
ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΟΤΑΝ ΟΔΗΓΕΙΤΕ